Horváth Áron

 

A fogadó intézmény bemutatása, az itt végzett munka, a megszerzett ismeretek bemutatása

Az alábbiakban a 3 fogadóintézményről fogok írni, amelyekben nap mint nap éltük az életünket. Először a fogadó iskoláról szeretnék írni pár szót. Ies Virgen de las Nives- nek hívták az intézményt, amelyben gyakorlatom első 3, illetve utolsó 2 napját töltöttem. Tapasztalatom szerint, itt ebben az iskolában is 2 éves képzéseket tartanak nappali, illetve esti tagozaton egyaránt. Különböző képzések vannak az autószerelőtől a turizmuson át egészen az asztalosig. A 2. intézmény, amelyről szót kell ejtenem az a kollégium, amelyben el voltunk szállásolva. Napi 3-szori étkezést kaptunk, illetve mostak ránk és takarítottak is. E mellett mindegyikük nagyon kedves és segítőkész volt a személyzetből. Végül pedig pár gondolat a cégről, amelynél a gyakorlati időmet töltöttem. A cégről annyit érdemes tudni, hogy egy kis vállalat, 2 dolgozóval és a TUI Utazási Irodának az egyik kis kihelyezettsége. A munkaidőm hétköznap 9-17 óráig volt, a munkatársak segítőkészek voltak és törekedtek arra, hogy minél több tudást elsajátíthassak. Megmutatták, hogy hogyan működik az Atlas foglalási rendszer, illetve, hogy excelben hogyan készítik el a z utazási terveket, illetve az utazás után, hogyan csinálják meg az elszámolást.

   

A gyakorlati hely bemutatása

A gyakorlati helyem La Palma szigetén volt, azon belül is Santa Cruz De La Palma nevű településen. Egy utazási irodában kellett dolgoznom egy osztálytársammal. A cég a szigeten kikötő óceánjárók utasainak szervezett különböző városnéző és a sziget természeti szépségeit bemutató kirándulásokat. Az iroda, amelyben a gyakorlatomat töltöttem, a város sétáló utcájával párhuzamosan futó kis utcában volt, mindössze ketten voltak az irodában, egy kapcsolattartó és az ő beosztottja, illetve ketten voltunk, mint cserediákok. Munkánkat az egyik ott dolgozónak a gépén végeztük. Munkaidőnk 9-17 óráig tartott. A másik fontos gyakorlati helyünk pedig a helyi kikötőben volt, de minden egyes alkalommal, hogy ha óceánjáró érkezett, akkor kellett jönnünk. A belépésünkhöz pedig minden alkalommal külön engedélyt kellett kérni a kikötői hatóságoktól egy nappal az óceánjárók érkezése előtt.

 

1.hét A végzett munka leírása, az elsajátított új ismeretek bemutatása:

Február 3-án vasárnap érkeztünk meg a szigetre, egy kb. 11-12 órás repülőút után. A reptérre kijött elénk 2 helyi iskolában tanuló diák, és ők hoztak el minket a szállásra. A hétfői napot a helyi iskolával közösen városnézéssel töltöttük: megnéztük s strandot, a Calle Royalt, illetve a Barco Della Virgent. A keddi napot a helyi iskolában töltöttük, ahol megismerkedtünk a helyi idegenvezetést tanuló diákokkal. Szerdai napot ugyancsak az iskolában töltöttük, azonban ezen a napon nyílt nap volt az intézményben, így betekintést nyerhettünk abba, hogy itt miként folyik az oktatás. ennek a napnak a délutánján az egyik angoltanár elvitt minket bemutatni a főnökünknek. Csütörtök volt az első nap a munkában. Megmutatták nekünk, hogyan szervezik meg a különböző szigetnéző túrákat excelben, illetve, hogy miként rendelik meg a buszokat és az idegenvezetőket mi módon választják ki egy-egy városnézésre. A pénteki nap folyamán pedig az előző nap megszerzett tudásunkat tesztelték élőben.

2.hét A végzett munka leírása, az elsajátított új ismeretek bemutatása:

Gyakorlati időnk második hetére két nagy óceánjáró hajót vártunk a csütörtöki, illetve a pénteki napra. Így a hétfő, keddi, illetve a szerdai nap a különböző programok megszervezésével telt. Feladataink közé tartozott a levelezés a különböző szolgáltatókkal: éttermek, utastranszferek, a hajók tour managerei, kikötői engedélyek beszerzése. Ezen kívül betekintést nyerhettünk abba, hogy hogyan működik a világ egyik legnagyobb foglalási rendszere, az Atlas. A főnökünk állandó felügyelete mellett lehetőségünk nyílt nekünk is kipróbálni. A hét első 3 napja ilyen és ehhez hasonló előkészületekkel telt el. A csütörtöki és pénteki napokon pedig az volt a legfőbb dolgunk, hogy az idegenvezetők segítségével összeírjuk az utasok számát a különböző kirándulásokra, illetve a különböző túrákra jelentkezőket kellett eligazítanunk, hogy melyik busszal menjenek. Végül pedig az egyes buszoknak nekünk kellett kiosztani a számát, illetve a desztinációját. Az első ülésekre pedig mi helyeztük ki a mozgáskorlátozott jelzést.

   

3.hét A végzett munka leírása, az elsajátított új ismeretek bemutatása:

Elérkezett gyakorlatunk utolsó hete, amely igencsak mozgalmasra sikeredett. Erre a hétre ugyanis három óceánjáró utasainak kellett programokat szervezni. Az első hajót keddre vártuk, így hétfőn az előkészítő munkákat kellett megcsinálnunk. Buszbérlés, idegenvezetők értesítése, kikötői engedélyek stb. Keddi napra mikor jött a hajónk hálás feladat jutott, ugyanis elmehettünk egy, az utazási iroda által szervezett túrára, ahol is az volt a dolgunk, hogy figyeljük meg, hogy mit lehetne jobban csinálni a kiránduláson és ezt észrevételezzük a főnöknek. Szerdán az Atlas rendszerben kellett az előző napi hajónak a számlázását intézni. Csütörtökön már a péntekre várt óceánjáró előkészítési munkálatait végeztük, amivel el is ment a nap. Pénteki napunk volt a leghúzósabb, ugyanis akkor el kellett indítanunk a különböző túrákat, majd visszamenni az irodába, hogy a délután folyamán elvégezzük a már rutin munkának számító felkészülést a szombati hajóra. A szombati napon, ahogy óceánjáró érkezésekor szoktuk, kiosztottuk a buszok számozását. Összeírtuk, melyik kirándulásra hányan jelentkeztek és segítettünk útba igazítani a különböző túrákra igyekvő utasokat.

Kulturális tevékenységek bemutatása, új ismeretek a fogadó ország kultúrájáról:

Az egy hónapos itt tartózkodásunk ideje alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Az első héten meglátogattuk Santa Cruz Dela Palmat, amely város a szigetnek a központja. Kisváros lévén nem sok látnivaló volt. Megtekinthettük a Barco De La Virgent amely Kolumbusz hajójának az élethű mása, látogatást tettünk a helyi kis erdőben, amely a Santa Catarina nevet viseli. Ezen kívül sétáltunk a városka fő utcáján a Calle Realton és megnéztük a szigeten jellegzetes fából faragott erkélyekkel rendelkező házakat. La Palma szigete híres a nemzeti parkjairól, így hát ezeket sem hagyhattuk ki. Látogatást tettünk a Caldera De Tauriente Nemzeti Parkban, amelyben gyönyörű kilátásunk nyílt a környező hegyekre, illetve völgyekre. Megtekintettük délen a San Antonio és a Teneguia nevet viselő vulkánokat egyaránt. „Felmásztunk” a Roque De Los Muchachosra (2426m), ami a sziget legmagasabb pontja, és ahova majdnem 500 kanyar vezetett fel. Megtekintettük a Mercadillot, ami a helyi piac. Itt rengeteg kézműves dolgot, illetve zöldséget és gyümölcsöt lehet vásárolni. Nagy bánatunkra a nemzetközileg is híres Los Indianos nevű fesztiválon nem vehettünk részt, ugyanis annak a napja pont egybe esett hazautazásunk dátumával.

Összefoglalás, értékelés, önértékelés

A La Palma szigetén töltött egy hónapos gyakorlatom során rengeteg új tapasztalatot és élményt szereztem. Sok új ismeretséget kötöttem, illetve nagy örömömre szolgált, hogy sikerült fejlesztenem mind a spanyol, mind pedig az angol nyelvtudásomat. Az Intercruisnél töltött gyakorlatom alatt betekintést nyerhettem abba, hogy miként működik egy utazási iroda. Ízelítőt kaphattunk abból, hogy milyen is itt a szakképzés, amely elengedhetetlen egy turizmusban dolgozó szakembernek. Utazási irodai gyakorlatom során volt lehetőségem fejleszteni számítógépes ismereteimet, ami nagy örömömre szolgált. Összességében gyakorlatomat mozgalmasnak és nagyon hasznosnak találtam. Betekintést nyerhettem egy másik országnak a szokásaiba, kultúrájába. Ezen kívül rengeteg szép természeti csodát láthattam, illetve építészeti specialitásokat egyaránt.